Ми разом з Вами зацікавлені в тому, щоб відвідування дитиною дитячого садка було комфортним і корисним.
Тому просимо Вас дотримуватися наступних правил:

  1. Запізнення - завжди стрес для дорослих і дітей. Будь ласка, приходьте вчасно!
  2. Проводжайте дитину до групи та передавайте особисто в руки педагогам.
  3. Ідучи, додому обов'язково повідомте про це вихователя.
  4. Якщо у вашої дитини поганий настрій, обговоріть її стан з педагогом.
  5. При вході, будь ласка, очистіть взуття та зачиняйте за собою вхідні двері.

Вимоги до зовнішнього вигляду та одягу дітей


  1. Одяг дитини повинен бути чистим, охайним, відповідати порі року, температурі повітря, відповідати розміру дитини.
  2. Небажане носіння комбінезонів.
  3. Повинна бути чиста нижня білизна.
  4. Зав’язки і застібки мають бути розташовані так, щоб дитина могла самостійно себе обслужити.
  5. Взуття має бути легким, теплим, точно відповідати нозі дитини, легко зніматися і надіватися.
  6. Носова хустка потрібна дитині як в приміщенні, так і на прогулянці. Зробіть на одязі зручні кишені для її зберігання.
  7. Обличчя повинно бути умите, ніс, руки - чисті, нігті - підстрижені, зуби - почищені, зачіска - охайна.
  8. Щоб уникнути випадків травматизму та з метою збереження здоров’я дітей, необхідно перевіряти вміст кишень дитини на наявність небезпечних предметів.
  9. Категорично забороняється приносити в садок гострі, ріжучі, скляні предмети, дрібні предмети (намистинки, ґудзики і тому подібне, пігулки), а також їжу та напої.


До вашої уваги, шановні батьки, пропонуємо дидактичний посібник
Даний посібник дає можливість за допомогою нескладних ігор - тестів перевірити готовність дитини до школи.
Давай дізнаємось де живуть тварини та птахи,яких ти знаєш. Діткам від року.
Для більш старших завдання- обирати чия хатинка
Дитинка пізнає як звуться "мама","тато" та малюки в тваринному світі. Як по різному вони іноді звучать.
Метод Г.Домана.
Вивчаємо кольори
Відгадуємо загадки
Вивчаємо пори року 
Вивчаємо дні тижня
Презентація вчить рахувати.Звук,анімація.
Діткам від 1 року.Гарні віршики,анімовані цифри.
Вивчаємо цифри в віршиках.
Вивчаємо геометрічні фігури
Вивчаємо букви
Казки
Про овочі, фрукти та ягоди
Флеш - ігри
Складаємо пазли:
Гра для майбутніх водіїв

Вікові особливості мовленнєвого розвитку дитини

Перший рік життя. 

1-2 МІС. ДИТИНА ПОЧИНАЄ СПІЛКУВАННЯ З ДОРОСЛИМ. МАЛЮК НАМАГАЄТЬСЯ СПІЛКУВАТИСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ МІМІКИ ТА АКТИВНИХ РУХІВ. ПОСМІХАЄТЬСЯ ПРИ СПІЛКУВАННІ З ДОРОСЛИМ. ВИНИКАЄ “КОМПЛЕКС ПОЖВАВЛЕННЯ”. З 3-4 МІС. ПОВЕРТАЄТЬСЯ НА ГОЛОС ДОРОСЛОГО. З 3-6 МІС. З’ЯВЛЯЄТЬСЯ ГУЛІННЯ, ЯКЕ ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ВІД ПОЧАТКОВОГО РІЗНОМАНІТНІСТЮ ЗВУКІВ. ПОДОВЖУЮТЬСЯ ЛАНЦЮЖКИ ЗВУКІВ ТА З’ЯВЛЯЮТЬСЯ СПОЛУЧЕННЯ ГУБНИХ ЗВУКІВ З ГОЛОСНИМИ (ПА, БА, МА). ВІДБУВАЄТЬСЯ ПЕРЕХІД ДО НАСТУПНОГО ЕТАПУ – ЛЕПЕТУ, ЯКИЙ Є ДУЖЕ ВАЖЛИВИМ В РОЗВИТКУ МАЛЮКА. В ПЕРІОД ЛЕПЕТУ (6-8 МІС.) ОКРЕМІ АРТИКУЛЯЦІЇ ПОЄДНУЮТЬСЯ В ПЕВНІЙ ПОСЛІДОВНОСТІ. ВІДБУВАЄТЬСЯ ПОВТОРНЕ ПРОМОВЛЯННЯ СКЛАДІВ (БА-БА-БА, МА-МА-МА). СПОЧАТКУ ДИТИНА ПОВТОРЮЄ ЗВУКИ, А ПІЗНІШЕ ВОНА ПОЧИНАЄ НАСЛІДУВАТИ ЗВУКАМ ДОРОСЛОГО. ОДНОЧАСНО З ЛЕПЕТОМ МАЛЮК ПОЧИНАЄ ПРОЯВЛЯТИ ЕМОЦІЙНІ СКРИКУВАННЯ, ПРОЯВЛЯТИ РАДІСТЬ АБО НЕВДОВОЛЕННЯ. ПРОМОВЛЯЮЧИ ГУЧНІ ЗВУКИ ДИТИНА НАМАГАЄТЬСЯ ПРИВЕРНУТИ ДО СЕБЕ УВАГУ АБО ВИЯВЛЯЄ СПРОТИВ, КОЛИ ЇЙ ЩОСЬ НЕ ПОДОБАЄТЬСЯ. В ЦЕЙ ЧАС З’ЯВЛЯЄТЬСЯ ЗДАТНІСТЬ ДО НАСЛІДУВАННЯ. МАЛЮК ВЖЕ МОЖЕ НАСЛІДУВАТИ ДІЇ, НАПРИКЛАД: МАХАТИ РУЧКОЮ НА ПРОЩАННЯ, ПЛЕСКАТИ В ДОЛОНІ. В ПЕРІОД 6-12 МІС. ЛЕПЕТ СКЛАДАЄТЬСЯ З 4-5 ТА БІЛЬШЕ СКЛАДІВ. ДИТИНА ПОВТОРЮЄ СКЛАДИ, ЗМІНЮЄ ІНТОНАЦІЮ. У ДЕЯКИХ ДІТЕЙ В ЦЬОМУ ВІЦІ З’ЯВЛЯЮТЬСЯ ПЕРШІ СЛОВА.

Другий рік життя.


ПОЧИНАЄТЬСЯ ПЕРІОД АКТИВНОГО РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ. ДИТИНА З КОЖНИМ ДНЕМ СТАЄ ВСЕ БІЛЬШ САМОСТІЙНОЮ, АКТИВНОЮ ТА ПРОЯВЛЯЄ БІЛЬШИЙ ІНТЕРЕС ДО НАВКОЛИШНЬОГО СВІТУ. ПРОДОВЖУЄ РОЗВИВАТИСЯ ЗДАТНІСТЬ МАЛЮКА ДО НАСЛІДУВАННЯ. ЗНАЧНО ПОШИРЮЄТЬСЯ ЗАПАС СЛІВ, ЯКІ ДИТИНА РОЗУМІЄ. НА ПРОХАННЯ ДОРОСЛОГО МАЛЮК ДАЄ ПЕВНІ ПРЕДМЕТИ , ВКАЗУЄ НА ЗНАЙОМІ ОБЛИЧЧЯ, ІГРАШКИ, КАРТИНКИ. ВПІЗНАЄ СВОЄ ЗОБРАЖЕННЯ В ДЗЕРКАЛІ, ЗНАЄ СВОЄ ІМ’Я. ДИТИНА ВЖЕ НЕ ЧЕКАЄ, КОЛИ ДОРОСЛИЙ ПОЧНЕ З НЕЮ РОЗМОВУ, А САМА ПОЧИНАЄ ЗВЕРТАТИСЯ, КОЛИ ХОЧЕ ЇСТИ, АБО НЕ МОЖЕ ОДЯГНУТИСЯ. ФРАЗИ З ДВОХ-ТРЬОХ СЛІВ – Є НАЙЧАСТІШИМИ ВИСЛОВЛЮВАННЯМИ МАЛЮКА В ЦЬОМУ ВІЦІ. НА ЦЬОМУ ЕТАПІ ФРАЗА Є ПРОСТОЮ ТА ГРАМАТИЧНО НЕ ОФОРМЛЕНОЮ.

Третій рік життя.


МІЖ 2 ТА 3 РОКАМИ АКТИВНО ФОРМУЄТЬСЯ ФРАЗОВЕ МОВЛЕННЯ. ВИСЛОВЛЮВАННЯ ДИТИНИ СТАЮТЬ ГРАМАТИЧНО ОФОРМЛЕНИМИ. ДІТИ В ЦЬОМУ ВІЦІ ПОЧИНАЮТЬ ЗАСВОЮВАТИ ГРАМАТИЧНУ БУДОВУ МОВЛЕННЯ: ЗАСВОЮЮТЬ ВІДМІНКОВІ ЗАКІНЧЕННЯ, УЗГОДЖУЮТЬ ПРИКМЕТНИК З ІМЕННИКОМ, ВИКОРИСТОВУЮТЬ ДЕЯКІ ПРИЙМЕННИКИ (НА, У), ОВОЛОДІВАЮТЬ НАВИЧКАМИ ВИКОРИСТАННЯ В МОВЛЕННІ ФОРМ ОДНИНИ ТА МНОЖИНИ ІМЕННИКІВ. ДО ТРЬОХ РОКІВ У ДИТИНИ ФОРМУЮТЬСЯ ВСІ ОСНОВНІ ГРАМАТИЧНІ КАТЕГОРІЇ. ВІДБУВАЄТЬСЯ АКТИВНЕ ЗРОСТАННЯ СЛОВНИКОВОГО ЗАПАСУ. ДИТИНА В ЦЬОМУ ВІЦІ АКТИВНО НАСЛІДУЄ ОДНОЛІТКІВ ТА ГРАЄ В КОЛЕКТИВНІ ІГРИ.

Четвертий рік життя. 

ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОТНЕ ПОКРАЩЕННЯ В МОВЛЕННЄВОМУ РОЗВИТКУ. ДИТИНА ЗНАЄ НАЗВИ БАГАТЬОХ ОТОЧУЮЧИХ ПРЕДМЕТІВ. ВОНА УЗАГАЛЬНЮЄ ЇХ, ТОБТО РОЗРІЗНЯЄ РІЗНІ ГРУПИ ПРЕДМЕТІВ ТА НАЗИВАЄ ЇХ: ПОСУД, ОДЯГ, ІГРАШКИ, ТВАРИНИ І Т.Д. ДІТИ 4-ГО РОКУ ЖИТТЯ КОРИСТУЮТЬСЯ В МОВЛЕННІ ПРОСТИМИ І СКЛАДНИМИ РЕЧЕННЯМИ. НАЙБІЛЬШ РОЗПОВСЮДЖЕНА ФОРМА ВИСЛОВЛЮВАННЯ – ПРОСТЕ ПОШИРЕНЕ РЕЧЕННЯ “МИ З МАМОЮ ХОДИЛИ В МАГАЗИН ЗА ХЛІБОМ”, “Я ЛЮБЛЮ ГРАТИ ВЕЛИКОЮ МАШИНОЮ”. ВАША ДИТИНА ГОВОРИТЬ ВЕЛИКУ КІЛЬКІСТЬ СЛІВ, АЛЕ ВИМОВА ЗВУКІВ ЩЕ НЕДОСТАТНЬО ЧІТКА. МАЛЮК МОЖЕ ДОБРЕ ВИМОВЛЯТИ СЛОВА, ЯКІ СКЛАДАЮТЬСЯ З ДВОХ СКЛАДІВ, АЛЕ ПРИ ВИМОВІ СЛІВ З ТРЬОХ-ЧОТИРЬОХ СКЛАДІВ МОЖЕ ДОПУСКАТИ ПОМИЛКИ: ПРОПУСТИТИ ЦІЛИЙ СКЛАД, ПЕРЕСТАВИТИ СКЛАДИ МІСЦЯМИ, ПРОПУСТИТИ ДЕЯКІ ПРИГОЛОСНІ ЗВУКИ В СЕРЕДИНІ СЛОВА.

П’ятий рік життя.


СЛОВНИКОВИЙ ЗАПАС ДИТИНИ ДОСЯГАЄ 1500-2000 СЛІВ. В СВОЇХ ВИСЛОВЛЮВАННЯХ ДИТИНА ВИКОРИСТОВУЄ МАЙЖЕ УСІ ЧАСТИНИ МОВЛЕННЯ. ДИТИНА ПРОДОВЖУЄ ЗАСВОЮВАТИ УЗАГАЛЬНЮЮЧІ СЛОВА. ВІДБУВАЄТЬСЯ ІНТЕНСИВНИЙ РОЗВИТОК ГРАМАТИЧНОЇ БУДОВИ МОВЛЕННЯ, АЛЕ ДИТИНА ЩЕ МОЖЕ ДОПУСКАТИ ГРАМАТИЧНІ ПОМИЛКИ: НЕ ЗАВЖДИ ВІРНО ВИКОРИСТОВУЄ ВІДМІНКОВІ ЗАКІНЧЕННЯ, ІНОДІ НЕПРАВИЛЬНО УЗГОДЖУЄ МІЖ СОБОЮ СЛОВА. ДИТИНА В ЦЬОМУ ВІЦІ ПОЧИНАЄ ВИСЛОВЛЮВАТИ ОСОБИСТУ ДУМКУ З ПРИВОДУ ЯКИХОСЬ ПОДІЙ, РОЗМІРКОВУЄ ПРО ОТОЧУЮЧІ ПРЕДМЕТИ. ЗА ДОПОМОГОЮ ДОРОСЛИХ МАЛЮК ПЕРЕКАЗУЄ КАЗКИ, ПОВТОРЮЄ НЕВЕЛИКІ ВІРШІ. У БІЛЬШОСТІ ДІТЕЙ В ЦЬОМУ ВІЦІ ПОКРАЩУЄТЬСЯ ЗВУКОВИМОВА: ПРАВИЛЬНО ВИМОВЛЯЮТЬ СВИСТЯЧІ ЗВУКИ (С, З, Ц), ПОЧИНАЮТЬ ВИМОВЛЯТИ ШИПЛЯЧІ ЗВУКИ (Ш, Ж, Ч), АЛЕ ЩЕ МОЖУТЬ ЗАМІНЮВАТИ ЇХ ОДИН-ОДНИМ (НАПРИКЛАД, ШАПКА – “САПКА”, ЖОВТИЙ – “ЗОВТИЙ”). ЗВУК Р В ЦЬОМУ ВІЦІ ДІТИ ЩЕ МОЖУТЬ ЗАМІНЮВАТИ НА Й, Л АБО ЛЬ (НАПРИКЛАД, РАК – “ЙАК”, РИБА – “ЛИБА”, ПИРІГ – “ПИЛІГ”).

Шостий рік життя.


ДО КІНЦЯ ШОСТОГО РОКУ ЖИТТЯ АКТИВНИЙ СЛОВНИК ДИТИНИ СКЛАДАЄ ВІД 2500 ДО 3000 СЛІВ. ВИСЛОВЛЮВАННЯ ДИТИНИ СТАЮТЬ БІЛЬШ ПОВНИМИ ТА ТОЧНИМИ. В П’ЯТИРІЧНОМУ ВІЦІ ДІТИ САМОСТІЙНО СКЛАДАЮТЬ РОЗПОВІДЬ, ПЕРЕКАЗУЮТЬ КАЗКУ, ЩО ГОВОРИТЬ ПРО ОВОЛОДІННЯ ОДНИМ З НАЙВАЖЧИХ ВИДІВ МОВЛЕННЯ – МОНОЛОГІЧНИМ МОВЛЕННЯМ. В ВИСЛОВЛЮВАННЯХ ДИТИНИ З’ЯВЛЯЮТЬСЯ СКЛАДНІ РЕЧЕННЯ (ТАТО ДИВИВСЯ ТЕЛЕВІЗОР, А МИ З МАМОЮ ЧИТАЛИ ЦІКАВУ КНИГУ). В МОВЛЕННІ ДИТИНИ З’ЯВЛЯЮТЬСЯ СЛОВА, ЩО ПОЗНАЧАЮТЬ ЯКІСТЬ ПРЕДМЕТІВ, МАТЕРІАЛ З ЯКИХ ВОНИ ЗРОБЛЕНІ ( ПАПЕРОВИЙ ЛІТАК, ДЕРЕВ’ЯНИЙ СТІЛ). ДИТИНА ВИКОРИСТОВУЄ СИНОНІМИ ТА АНТОНІМИ. ДИТИНА ВЖЕ ПРАВИЛЬНО УЗГОДЖУЄ ІМЕННИКИ З ІНШИМИ ЧАСТИНАМИ МОВИ. В МОВЛЕННІ П’ЯТИРІЧНИХ ДІТЕЙ З’ЯВЛЯЮТЬСЯ ПРИСВІЙНІ ПРИКМЕТНИКИ (СОБАЧА ЛАПА, ЗАЯЧІ ВУХА), СКЛАДНІ ПРИЙМЕННИКИ (З-ЗА, З-ПІД). В ЦЬОМУ ВІЦІ ДИТИНА ВЖЕ ОВОЛОДІВАЄ РІЗНОЮ СКЛАДНІСТЮ СКЛАДОВОЇ СТРУКТУРИ СЛІВ: НЕ ПРОПУСКАЄ СКЛАДИ, НЕ ПЕРЕСТАВЛЯЄ ЇХ МІСЦЯМИ. ЗНАЧНО ПОКРАЩУЄТЬСЯ ЗВУКОВИМОВА. БІЛЬШІСТЬ ДІТЕЙ ВЖЕ ПРАВИЛЬНО ВИМОВЛЯЮТЬ ШИПЛЯЧІ ЗВУКИ (Ш, Ж, Ч) ТА ЗВУКИ Р, РЬ. АЛЕ У ДЕЯКИХ ДІТЕЙ ЩЕ МОЖУТЬ ВІДМІЧАТИСЯ ЗАМІНИ ТИХ ЧИ ІНШИХ СКЛАДНИХ ЗВУКІВ, АБО СПОТВОРЕННЯ ЇХ ПРАВИЛЬНОЇ ВИМОВИ.


Для Вас батьки!

Родина для дитини- це тепле гніздечко, в якому вона почуває себе спокійно і впевнено: вона кохана і захищена.
Але родина – це не завжди тато, мама, дитина.
Настав той час, коли Ви батьки відчуваєте що вашого спілкування з дитиною вже замало. Постає питання, як задовольнити потреби дитини? Шляхів дуже багато. Один з них - це суспільне виховання –дитячий садок. Дитячий садок стає другим домом, вихователь, вихованці групи-другою родиною. Нам, дорослим, варто пам’ятати, що дитина перш за все людина, яка вступає в новий, цікавий, повний нових вражень і знайомств, період свого життя.
Тільки від нас, дорослих, залежить наскільки цей період буде для дитини позитивний.


Звіт керівника Прядівського дошкільного навчального закладу  «СОНЕЧКО»
За 2015-2016 навчальний рік
Від 25.05.2016


Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед пед. колективом та громадськістю».
Мета :
Подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.
Завдання звітування:
1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.
2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.
Дошкільний навчальний заклад « СОНЕЧКО» знаходиться за адресою: с.Прядівка, вул Центральна,38а. Діє з вересня  1983р., розрахований на 2 групи - 50 місць.  З 1 квітня 2016 року  фукціонують  дві різновікові групи – ясельно-молодша група ( 25 дітей) та середньо-старша група (25 дітей). Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України.
Протягом навчального року 2015/2016 ДНЗ працював за Базовим компонентом /нова редакція/ дошкільної освіти, програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» , «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку,а також, відповідно власного Статуту, Програми розвитку та річного плану роботи.
Навчальний план, складений на основі Базового компонента та програми, що забезпечує всебічний розвиток особистості дитини, згідно з Законом України «Про дошкільну освіту» та Базового компонента дошкільної освіти в Україні. Освітній процес у ДНЗ здійснювався за пріоритетними напрямами роботи, які сприяли здійсненню системного підходу до формування цілісної дитячої особистості за лініями розвитку та сферами життєдіяльності. Режим роботи ДНЗ: п’ятиденний з 8.00. до 17.00.
Мова навчання – українська.
Педагогічними працівниками, медичним та обслуговуючим персоналом дошкільний заклад забезпечений. Дошкільний заклад має необхідні умови для вирішення загально - освітніх, фізкультурно-оздоровчих заходів, група оснащена іграшками згідно типового переліку, постійно оновлюється розвивальне-ігрове середовище.
АНАЛІЗ ПЕДАГОГІЧНОГО СКЛАДУ
На кінець 2015-2016  навчального року ДНЗ «СОНЕЧКО» укомплектований педагогічними кадрами до складу якого входять 5 педпрацівників: 1 завідувач, 4 вихователя.З вищою освітою – 0 педагогів, з середньо-спеціальною освітою – 2 педагога, загально-середня освіта – 2 педагога.  
Протягом 2015/2016 навчального року педагоги закладу регулярно відвідували районні методичні об’єднання, школу ефективного педагогічного досвіду, майстер-класи. Вихователі будують свою роботу з урахуванням поставлених на рік завдань, сучасних вимог в навчанні та вихованні.
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
З метою визначення рівня та вдосконалення навчально-виховного процесу адміністрацією ДНЗ були охоплені контролем усі суттєві питання. Своєчасно здійснювався попереджувальний контроль за змістом та якістю перспективного і календарного планування навчально-виховного процесу, готовністю вихователів і інших спеціалістів до робочого дня та за якістю підготовки до запланованих річним планом заходів.
Організація навчально-виховного процесу була спрямована на забезпечення реалізації зусиль педагогічного колективу та батьків для набуття дошкільниками соціального досвіду.
Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти :
1. Взаємодія дошкільного закладу та сім'ї у формуванні соціально-комунікативної компетенції особистості.
2. Спрямування освітнього процесу на компетентний підхід до розвитку особистості.
3.Формування у дітей та їх батьків культури здорового способу життя.
Прогнозований результат:
1. Розвиток комунікації дошкільника, вміння спілкуватися та жити в навколишньому світі.
2. Розширення форм співпраці з батьками щодо збереження та зміцнення здоров'я дітей.
3. Чітке визначення засвоєння дитиною змісту освітніх ліній Базового компоненту.
У 2015/2016 навчальному році колектив закладу працював творчо і відповідально. Адміністрації закладу вдалося охопити оперативним контролем стан підготовки до навчального року, виконання вимог режиму в ДНЗ, рівень педагогічної майстерності педагогів. Під час педрад, семінарів використовувались інтерактивні методи навчання педагогів: дискусії, ділові ігри, вправи. Проведення відкритих занять стимулювало педагогів до поглибленого вивчення питань, що висвітлюються, пошуку нестандартних, цікавих рішень, а також сприяло збільшенню самооцінки.
В методичному кабінеті створено банк даних інноваційних технологій, які запроваджуються в практику роботи, розроблені картки інновацій та нововведень з визначенням проблеми, цілей нововведення, прогнозованих результатів Про ефективність інноваційної діяльності педагогів свідчить проведене анкетування серед вихователів, що дозволило побачити професійний рівень і педагогічну позицію, зацікавленість і особисте ставлення кожного вихователя і колективу в цілому до проблем та перспективи розвитку ДНЗ в інноваційному режимі. Педагоги активно впроваджують в освітню роботу з вихованцями інноваційні технології, що допомагає дітям  оволодівати знаннями, розвиває їх особисті задатки, креативне мислення.
Для вирішення завдань, що ставились перед педагогічним колективом на 2015/2016 навчальний рік, проводилась робота спільних спостережень та пошуку з боку педагогів. Педагогічний колектив надавав дітям початкові знання, створюючи умови для самореалізації особистості дитини, формуючи у неї вміння пізнавати навколишній предметний світ, себе, інших людей і практично застосовувати набуте. Завдяки вмілому педагогічному керівництву та залученню дітей до різних видів діяльності, дошкільники мали змогу до вільного розвитку і проявів здібностей.
З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи навчально-виховний процес на виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року засідання педагогічної ради, семінари-практикуми, майстер-класи, колективні перегляди занять та режимних моментів, консультації (щомісяця). Ефективно вивчався педагогічний досвід вихователя Нищун С.І. через роботу семінарів, педчитань по ознайомленню колег з особливостями саморегуляції поведінки у старших дошкільників.
 Разом з батьками педагоги закладу навчались уникати конфліктів, будувати стратегію розв`язання конфліктів, уникати конфліктних ситуацій.
Двічі на рік проводились «Дні відчинених дверей». Кожен місяць відбувалося звітування перед батьками про досягнення дітей та з питань організації розвивального середовища у групах.
Колектив створював умови для емоційного благополуччя дитини, будував навчальну діяльність в динамічному режимі, використовуючи різні спеціальні оздоровчі заходи.
МЕТОДИЧНА РОБОТА
Методична робота з педагогічним колективом була спрямована на реалізацію підвищення професійного рівня педагогів, координації зусиль педагогічних працівників дошкільного закладу на вирішення конкретних педагогічних проблем, створення оптимальних умов для підвищення результативності навчально-виховного процесу.
Протягом року здійснювалось поповнення інформаційно-методичної бази ДНЗ навчально-виховними програмами, навчально-методичними та навчально-наочними посібниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2015/2016 н. р. Поповнювався та ефективно використовувався методичний фонд літератури, аудіо - та відеоматеріалів.
Забезпечувалась гарантована рівність для кожного педагогічного працівника щодо повної реалізації його духовного, інтелектуального потенціалу. Методична діяльність закладу будувалась на принципах доступності, гуманізму, демократизму, науковості, гнучкості і прогностичності, безперервності їх фахового вдосконалення.

Згідно плану роботи дошкільного навчального закладу на 2015/2016 використовувались колективні та індивідуальні форми методичної роботи з педагогічними кадрами.
Переваги надавались формам і методам, які дають можливість виявляти і формувати лідерські якості педагога, вміння працювати в команді, проявляючи ініціативу і наполегливість у вирішенні тих чи інших питань.
Працює сайт ДНЗ «СОНЕЧКО», щомісячно проводиться оновлення змісту сайту, поповнюються матеріали консультацій практичного психолога, медичної сестри, музичного керівника. За допомогою мережі Інтернет педагогічні працівники мають змогу краще підготуватись до занять та підвищувати рівень педагогічної майстерності, технічних вмінь.
Кількісний і якісний аналіз оцінювання методичних заходів проведених упродовж навчального року показав, що всі вони носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли підвищенню професійної компетентності педагогів, покращенню якості володіння різноманітними методами роботи.
РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
Основним акцентом у навчально-виховній роботі закладу є максимальна гуманізація педагогічного процесу: вихователі мали змогу самостійно обирати тему самоосвіти та інноваційну технологію; дітям було надано можливість для розвитку здібностей через оновлення та створення ігрових осередків групи.
Протягом навчального року у закладі з метою розвитку природних задатків та нахилів дитини плідно працював гурток  «Краса Петриківського розпису».
РОБОТА З НАСТУПНОСТІ ІЗ ШКОЛОЮ ТА БАТЬКАМИ
До школи у 2015 році пішло 7 дошкільників.
Робота дошкільного закладу з Прядівською ЗОШ І-ІІІ ступенів  велась на належному рівні – відповідно до плану «Наступність у роботі ДНЗ та школи», виконання якого дотримувалися як вихователі так і вчителі. Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освіти має полягати у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання і шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову, комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь.
Педагогічним колективом закладу була проведена певна робота щодо охоплення дітей 5-го року життя дошкільною освітою.
Відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту» (ст..19), «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст..32), на підставі листа Міністерства освіти і науки України від 07.05.2007 № 1/9-263 «Про організацію обліку дітей дошкільного віку», річного плану роботи ДНЗ №41, з метою своєчасного обліку дітей дошкільного віку (від народження до шести років), в закладі створено персоніфіковані банки даних відомостей про дітей дошкільного віку на основі списків.
Педагогами проведено обстеження території села на наявність 5-ти річних дітей, неохоплених дошкільною освітою.. Розроблені заходи залучення цих дітей до занять, свят та розваг у дошкільному закладі. Так станом на кінець 2015/2016 навчального року всього дітей 5-ти річного віку  – 13. З них відвідує ДНЗ - 10 дітей, 3 дітей за бажанням батьків відвідують консультпункт Прядівського ДНЗ. З боку керівника дошкільного навчального закладу здійснюється систематичний контроль за організацією даної роботи.
ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ
Організація харчування дітей в дошкільному навчальному закладі, здійснювалася згідно Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України 17.04.2006 за №298/227.
Харчування дітей в дошкільному навчальному закладі у 2015/2016 навчальному році здійснювалось на суму 15,00 грн. ( на початку навчального року) та 18,00 на кінець навчального року за перспективним двотижневим меню. Це дозволило наблизити виконання норм харчування до адекватної компенсації фізіологічної потреби дітей, збереження їх здоров’я та забезпечення їх нормального фізичного розвитку. Готуючи страви, кухар дотримувався технології приготування їжі, нормативного об’єму страв. Продукти харчування та продовольча сировина надходили із супровідними документами відповідно до нормативних вимог.
Режим харчування здійснювався відповідно до режиму різновікової групи. Медична сестра закладу здійснює профілактичні заходи в тому числі проведення обов’язкових оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дітей, організацією фізичного виховання, загартування, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил.
Умови для організації харчування в дошкільному закладі задовільні. Харчоблок має необхідне приміщення, забезпечений проточною гарячою та холодною водою, оснащений необхідним технологічним обладнанням, яке знаходиться в робочому стані, незважаючи на закінчення термінів експлуатації. Виконувалися вимоги щодо дотримання санітарно-гігієнічного режиму. Була придбана необхідна кількість миючих, дезінфікуючих засобів рахунок позабюджетних коштів.
З метою впровадження науково-обґрунтованих раціонів харчування дітей в дошкільному закладі розроблена картотека страв, яка погоджена і затверджена відділом гігієни і харчування дітей районної СЕС. З метою забезпечення збалансованого різноманітного харчування складається двотижневе перспективне меню.
МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
Керуючись санітарними правилами для дошкільних навчальних закладів було проведено аналіз захворюваності дітей за 2014/2015 навчальний рік. Зменшилась захворюваність ангіною, пневмонією, крапельними інфекціями. Зовсім відсутні такі захворювання, як кір, скарлатина, дерматити, алергічні захворювання, травми. Для зниження захворюваності колективом ведеться копітка робота, зокрема це:
1.​ Організація роз’яснювальної роботи з дітьми та батьками профілактики захворювань.
2.​ Систематичне щеплення дітей.
3.​ Дотримання вимог санітарії.
4.​ Здійснення загартування вихованців.
5.​ Організація фізичного виховання.
6.​ Чітке дотримання режиму.
7.​ Взаємодія медсестри дошкільного закладу з дитячою поліклінікою.
ДНЗ забезпечений медикаментами у повному обсязі за бюджетні кошти: медичний кабінет має у наявності пакет для надання невідкладної допомоги, жарознижуючі препарати, пакет препаратів та засобів для надання допомоги при травмах.


РЕЗУЛЬТАТИ РОБОТИ ЩОДО УКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ.
Протягом 2015/2016 навчального року активно працював батьківський комітет закладу. Члени батьківського комітету закладу систематично були присутні на педагогічних радах, організовували роботу з громадськістю щодо залучення позабюджетних коштів та раціонального їх використання..
Завдяки благодійній допомозі батьків  та спонсорів нашого села було виконано:
-​ капітальний ремонт всього закладу. Прядівський дошкільний навчальний заклад прийняв участь у ПРООнівському проекті                 « Місцевий рзвиток, орієнтований на громаду-ІІІ», де були виконані такі роботи
·        Утеплен фасад закладу;
·        Встановлені металопластикові вікна;
·         Встановлені вхідні та міжкімнатні двері;
·        Оновлена система опалення – заміна батарей на конвекторні;
·        Встановлені каналізаційні труби;
·        В двох кімнатах замінена підлога;
·        Оновлений санвузол для другої групи .
Було придбано за спонсорські та бюджетні кошти:
-​ методична література
-​ демонстраційний та роздатковий матеріал та канцтовари ;
-​морозильна камера
-меблі для другої групи: столи дитячі, ліжка, шкафи , стільчики
- книжкова шафа
-Ігровий осередок «Лікарня»
 Завезено пісок  на ігровий майданчик. Проведено поточний ремонт майданчиків.
.
ПІДСУМКИ
Підводячи підсумки минулого навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми велась систематично, цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно вимог Базової програми.

Звіт керівника
Комунального закладу
Дошкільний   навчальний заклад   «Сонечко»

28 травня 2017 року

Дошкільний навчальний заклад   «Сонечко» - заклад освіти і виховання дітей віком від 2 років до 6 (7) років, який задовольняє потреби дітей у догляді, вихованні і зміцненні їхнього здоров'я. Дошкільний заклад здійснює освітню діяльність відповідно до Статуту та колективного договору.

Розташований за адресою: вул. Центральна, 38,А
функціонує з 1984 року.
Проектна потужність - 30 місць.

 Режим роботи установи – 9 годин; з 08:00 до 17:00
Функціонує – 2 групи.


     Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. №178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно – технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».
Завдання звітування:
1.     Забезпечити прозорість, відкритість та демократичність управління навчальним закладом.
2.     Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.
      Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України.
 Протягом навчального року (2016-2017) ДНЗ працював за Базовим компонентом дошкільної освіти, програмою «Українське дошщкілля» у всіх вікових групах, «Впевнений старт» з дітьми старшого дошкільного віку та річного плану роботи.
               Завдання на новий 2016-2017 навчальний рік

     Діяльність дошкільного навчального закладу здійснюється відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», інструктивно-методичних рекомендацій “Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році” та інших нормативно-правових актів. Зміст освітньої роботи в дошкільному закладі в 2016-2017 навчальному році має відповідати основним концептуальним положенням Базового компонента дошкільної освіти, яким визначено вимоги до рівня освіченості, розвиненості й вихованості дитини 6 (7) років перед її вступом до школи. Базовий компонент передбачає оволодіння змістом дошкільної освіти впродовж усього періоду дошкільного дитинства і визнає цінність кожного вікового етапу для особистісного розвитку за умови повної реалізації дитиною своїх потенційних можливостей. Відповідно до виявлених досягнень, недоліків, запитів батьків і державних вимог, педагогічний колектив дошкільного закладу ставить перед собою на новий 2016-2017 навчальний рік такі завдання:

        1. Патріотичне виховання, розвиток духовного потенціалу – основа освітньо-виховної діяльності.
        2. Продовжувати роботу з трудового виховання в процесі організованої та самостійної предметно-практичної діяльності дітей
        3. Ранній вік- основа всебічного розвитку особистості дошкільника.

        Колектив ДНЗ спрямовує свою діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, патріотично налаштованої особистості; починаючи з перших років життя дитини і завершуючи її вступом до школи, для підвищення  якості дошкільної  освіти,  забезпечення її сталого інноваційного розвитку
Пріоритетними напрямами освітньої роботи слід вважати:

-забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей раннього віку ( до 3 років), її адаптація до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище;

-патріотичне виховання в процесі розвитку духовної особистості дитини в дошкільному віці;

-трудове виховання в процесі організованої й самостійної діяльності дітей;

- забезпечення наступності в процесі реалізації завдань духовного, патріотичного, трудового виховання між дошкільною і початковою ланками освіти;
- створення безпечного середовища, формування в малюків свідомого ставлення до власного здоров’я, вміння дбати  про  себе та своїх ближніх;
- створення належних умов для розвитку творчих здібностей та обдарувань дітей, шляхом створення гуртків, студій та надання  додаткових освітніх послуг дошкільникам;
- упровадження нових педагогічних безпечних технологій;
    Навчальний план складений на основі Базового компонента та програми, що забезпечує всебічний розвиток особистості дитини, згідно з Законом України «Про дошкільну освіту» та Базового компонента дошкільної освіти в Україні. Освітній процес у ДНЗ здійснювався за пріоритетними напрямами роботи, які сприяли здійсненню системного підходу до формування цілісної дитячої особистості за лініями розвитку та сферами життєдіяльності. Всі ці завдання реалізовувались в різних формах методичної роботи: на семінарських заняттях, педрадах, на відкритих переглядах, педагогічних читаннях, вивчались під час епізодичних та фронтальних перевірок.

Підводячи підсумок, з втілення поставлених дошкільним закладом завдань, можна зробити висновок, що завдяки правильно організованій методичній роботі педагоги мали змогу:

·         вдосконалити та практично відпрацювати застосування методів по реалізації сприятливих умов для формування навичок дослідницької діяльності під час занять з образотворчого мистецтва, втілення принципу інтеграції, (фрагменти експериментальної роботи);

·         осмислено підійшли до інноваційних технологій і їх використання під час навчально-виховного процесу. Відмітили, що у рамках розвивальних програм інновацію можна вважати доцільною, якщо пріоритетною, ключовою ідеєю в ній є розвиток дитини;

·         залучали батьків, як безпосередніх учасників навчально-виховного процесу до різних форм і методів роботи дошкільного закладу, досягли взаєморозуміння та прагнення до втілення розвитку гармонійної особистості дошкільника за допомогою реалізації дитиною свого «Я – фізичного».

      Педагогічними працівниками, медичним та обслуговуючим персоналом ДНЗ забезпечений. Дошкільний  заклад має всі необхідні умови для вирішення загальноосвітніх, фізкультурно-оздоровчих, групи оснащені іграшками згідно типового переліку, постійно оновлюється розвивально- ігрове середовище.
       Кадрами дошкільний заклад укомплектований повністю, згідно штатного розпису. Працює нас в дитячому садку:  педагогічних працівників — 5 осіб.
      Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації кадрів на рівні дошкільного закладу, шляхом відвідувань педагогами методичних об'єднань, курсів підвищення кваліфікації кадрів.
        Постійно проводиться аналіз кваліфікаційного рівня педагогів та доцільність їх розстановки. Педагоги 1 раз у 5 років проходять курси підвищення кваліфікації при Обласному інституті післядипломної освіти педпрацівників та атестацію. За результатами атестації вихователю Грушецькій Л.І.встановлено 9 тарифний розряд.
      Протягом 2016-2017 н.р. педагоги закладу регулярно відвідували м районні методичні об’єднання, семінари та майстер-класи.
    На базі нашого ДНЗ в травні 2017 року було проведено районний семінар завідувачів по національно-патріотичному вихованню: « Вектор управління національно-патріотичним інноваційним поступом педагогічного колективу дошкільного навчального закладу».
       Робота вихователів планувалася та проводилася з урахуванням  поставлених на рік завдань, сучасних вимог в навчанні та вихованні. Як керівник закладу я завжди підтримую та стимулюю творчу ініціативу працівників щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочую творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів.
Управлінська діяльність.
      З метою визначення рівня та вдосконалення навчально –виховного процесу адміністрацією ДНЗ були охоплені контролем усі суттєві питання. Своєчасно здійснювався попереджувальний контроль за змістом та якістю перспективного і календарного планування навчально-виховного процесу, готовністю вихователів та інших спеціалістів до роботи протягом робочого дня та за якістю підготовки до запланованих річним планом заходів.
      Організація навчально-виховного процесу була спрямована на забезпечення реалізації зусиль педагогічного колективу та батьків для набуття дошкільниками соціального досвіду.
      У 2016-2017 навчальному році колектив закладу працював творчо і відповідально. Адміністрації закладу вдалося охопити оперативним контролем  стан підготовки до навчального року , виконання вимог режиму в ДНЗ, рівень педагогічної майстерності педагогів, що атестувалися. Під час проведення педрад, семінарів використовувалися інтерактивні методи навчання педагогів: дискусії, ділові ігри, вправи і таке інше. Проведення відкритих занять стимулювало педагогів до поглибленого вивчення питань, що висвітлювалися, пошуку нестандартних, цікавих рішень, а також сприяло збільшенню самооцінки.
      Очолюваний мною колектив працював в інноваційному режимі, використовуючи нові педагогічні ідеї, запроваджуючи в освітню діяльність сучасні педагогічні технології і методики.   
        Щодо удосконалення і модернізації роботи з родинами, колектив педагогів працював над формуванням свідомості батьків щодо підвищення фізичної та розумової працездатності дітей, навчання дітей жити у злагоді з довкіллям та з собою. Разом з батьками педагоги закладу навчалися уникати конфліктів, будувати стратегію розв’язання конфліктних ситуацій.
      Колектив створював умови для емоційного благополуччя дитини, будував навчальну діяльність в динамічному режимі, використовуючи різні спеціальні оздоровчі заходи.
     В квітні та травні були проведені «Тиждень безпеки дитини», «День зеленого вогника». До роботи з приводу цього питання залучалися батьки.
      Щоденна ранкова гімнастика, фізкульт хвилинки, загартовуючи процедури, піші переходи, дозвілля, спортивні свята щомісяця, ритмічна гімнастика – це все застосовувалося   у нашому закладі і було запорукою здоров’я наших вихованців.                        
Методична робота.
      Методична робота з педагогічним колективом була спрямована на реалізацію підвищення професійного рівня педагогів, координації зусиль педагогічних працівників ДНЗ на вирішення конкретних педагогічних проблем, створення оптимальних умов для підвищення результативності навчально – виховного процесу.
      Протягом навчального року здійснювалося поповнення інформаційно-методичної бази ДНЗ навчально – виховними програмами, навчально-методичними та навчально-наочними посібниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки України для використання  в ДНЗ у 2016 – 2017 н.р.  Поповнювався та ефективно використовувався методичний фонд літератури, аудіо –та відеоматеріалів.
      Забезпечувалась гарантована рівність для кожного педагога щодо повної реалізації його духовного, інтелектуального потенціалу. Методична діяльність закладу будувалась на принципах доступності, гуманізму, науковості, гнучкості, безперервності їх фахового вдосконалення.
Результати навчально- виховного процесу.
Основним акцентом у навчально-виховній роботі закладу є максимальна гуманізація педагогічного процесу: вихователі мали змогу самостійно обирати тему самоосвіти, інноваційну технологію, дітям були створені всі умови для розвитку здібностей через оновлення та створення ігрових осередків в усіх групах.

Робота з наступності із школою та батьками.
Співпраця ДНЗ та ЗОШ велась на належному рівні , відповідно до плану «Наступність у роботі Прядівського ДНЗ та Прядівської ЗОШ І-ІІІступенів», виконання якого  дотримувалися як вихователі так і вчителі. Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освіти полягає у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання і шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову,комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних, психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь. Задля реалізації цих завдань педагогами закладу проводились із дітьми бесіди про школу, майбутнє навчання в ній.
   Учителі початкових класів брали участь у проведенні батьківських зборах у старших дошкільних групах.
Педагогічним колективом закладу була проведена певна робота щодо охоплення дітей 5-го року життя дошкільною освітою.
Організація харчування.
   В ДНЗ організація харчування підпорядковувалась відповідно до нормативно-правових документів: постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах»; « Інструкцією по організації харчування у дошкільних навчальних закладах » затверджена наказом МОНУ та МОЗУ від 17.04.2006         № 298/227, та внесених змін до “ Інструкції по організації харчування у дошкільних навчальних закладах “ від 26.02.2013 р. № 202/165, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 20.03.2013 р. за № 440/22972.
У дошкільному навчальному закладі протягом навчального року значна увага приділялась харчуванню дітей. Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Ведеться постійний контроль за виконанням грошових і натуральних норм. Щомісячно аналізується стан харчування дітей в ДНЗ, це питання вноситься до порядку денного нарад при завідувачу, батьківських зборів.
Для правильної організації харчування на основі перспективного харчування складається щоденне меню з вживанням свіжих овочів в літній та осінні періоди. Протягом року в дошкільному закладі було організовано якісне раціональне 3-х разове харчування.
Постійний контроль за правильною організацією харчування дітей здійснюється завідувачем та старшою медичною сестрою.
Періодичний контроль проводять працівники санепідемстанції, організація по захисту прав споживачів, представники управління освіти.
Усі продукти харчування приходять з супровідними документами. Постійно здійснювався контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог щодо утримання харчоблоку, миття посуду, технології приготування їжі, термінів реалізації продуктів харчування.
       За результатами перевірок СЕС грубих порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, а також порушень відповідності нормам калорійності харчування дітей не виявлено. Постійно здійснювався контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог щодо утримання харчоблоку, миття посуду, технології приготування їжі, термінів реалізації продуктів харчування.

   Для зниження захворюваності колективом ведеться клопітка робота, зокрема :
-     чітке дотримання режиму;
-    дотримання  санітарно-гігієнічних вимог;
-     організація фізичного виховання;
-     систематичне щеплення дітей;
-     проведення загартовуючих процедур .
Створення умов щодо безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу
       З метою забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони дитинства, запобігання випадкам дитячого травматизму і загибелі дітей, дотримання порядку повідомлення та обліку нещасних випадків проведено аналіз стану профілактичної роботи з питань безпеки життєдіяльності та охорони життя і здоров’я дітей у дошкільному навчальному закладі, який показав, що колективом закладу проводиться певна робота з цього питання.
       У відповідності до нормативно-правових документів ведеться документація, навчальний заклад забезпечений нормативно-правовими документами. Своєчасно було видано накази про організацію роботи, щодо запобігання дитячого травматизму в дошкільному закладі в осінній, зимовий, весняний та літній періоди, про підсумки роботи закладу щодо запобігання дитячого травматизму. Щоквартально проводився аналіз статистичних даних щодо травмування дітей під час навчально-виховного процесу, звіти своєчасно надавались до районного управління освіти.
       Згідно з графіками проводились інструктажі з працівниками з безпеки життєдіяльності дітей, охорони праці, пожежної безпеки. Упродовж року розроблено пам’ятки для батьків щодо правил поведінки під час Новорічних та Різдвяних свят та відпусток батьків в літній період, вимог безпеки при проведенні Новорічних свят.
       Питання безпеки життєдіяльності дітей та запобігання усіх видів дитячого травматизму розглядалися на нарадах при завідувачі, виробничих нарадах. Були освітлені питання важливості виконання заходів техніки безпеки на робочих місцях для забезпечення життєдіяльності малюків під час навчально-виховного процесу, аналізувалася робота колективу з даних питань, санітарні правила улаштування та утримання дошкільного закладу, пожежно-технічних умов влаштування ДНЗ.
З метою запобігання дитячого травматизму та безпеки життєдіяльності проводилися наступні види контролю:
· адміністративно-громадський контроль за станом з охорони праці, дотриманням правил пожежної безпеки (щомісячно), за проведенням та реєстрацією інструктажів з безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки (щоквартально), за проходженням медогляду працівниками (2 рази на рік);
· попереджувальний контроль за створенням умов щодо безпеки життєдіяльності дітей та запобіганням дитячого травматизму у групах , обсягу знань дітей з безпеки .
 Протягом  року  контролювалась  освітньо-виховна  робота, проводився  системний  аналіз  комплектування  закладу  дітьми, своєчасно готувались документи  до  організованого початку  та  закінчення  навчального року, здійснювалась тарифікація  педагогічного персоналу  та  надавались  звіти до відділу освіти.
Адміністрацією щоденно  контролювалось  використання  електроенергії  та  води. Стан майна , обладнання, приміщень, території закладу відповідав вимогам санітарних  правил. Уся  діяльність  персоналу  регламентувалась  наказами  по  закладу.
Питання які пов’язані  з  охороною праці, профілактикою травматизму, проблемами цивільної оборони, охорони життєдіяльності  дітей, санітарних  правил  утримання  приміщень, збереження майна закладу,  та  дотримання  здорового  психологічного  клімату  в  колективі вирішувались планово  та  оперативно  з  урахуванням  проблемних  запитів.
Засідання  батьківського комітету  закладу, загальні  батьківські збори, групові  батьківські збори проводились за річним планом, та оперативно за потребою.
Стан матеріально-технічної бази ДНЗ
   Всі приміщення закладу, їх обладнання та оснащення, знаходяться в задовільному (робочому) стані. Щорічно проводиться їх обстеження і складаються відповідні акти.  Акти дозволяють  використовувати приміщення, обладнання  та  оснащення впродовж усього навчального року. Помешкання оформлені  з  дотриманням санітарно-гігієнічних вимог, мають гарний естетичний вигляд, оздоблені кімнатними рослинами , панно, картинами.
  В результаті заходів щодо зміцнення матеріально-технічної бази  з залученням батьків в поточному році  проведено:
- ремонт ігрового обладнання на ділянці;
- косметичний ремонт в приміщенні закладу
За батьківські кошти придбано:
ігровий осередок «Паркинг»
-ігровий осередок «Перукарня»
-синтезатор
- методична література та роздатковий матеріал
-документація: меню-розкладка, накопичувальна відомість, табель на зарплату, журнал «Відвідування», тарифікація,книга обліку дітей,  ксерокопії статистичного звіту, журнал «Книга складського обліку»; укомплектація, План літньо-оздоровчої роботи - роздруковування
-матеріали на підготовку до районного семінару
-господарчі товари на харчоблок
-чашки для питного режиму в молодшу групу
-коворова доріжка в спальню молодшої  групи
-фонарі  на вхідні двері
- матеріали для встановлення освітлення
- лампочки, переноска, файли, файлові папки, загальні зошити, заправка картриджа.
-виписана газета «Рятувальник»
 Батьківський подарунок :  ігровий осередок « Кухня», ігровий осередок «Магазин».
За бюджетні кошти було придбано:
-      Електронні ваги на харчоблок
-      Змішувач на мийку
- металевий посуд на харчоблок
- 2 цвіточника (ковка)
-фарба для підлоги закладу та оновлення ігрового майданчика
-20 ковдр для спальні старшої групи
      Звернення батьків до адміністрації закладу були в усній формі в основному з питань зарахування дітей до ДНЗ, скарг в продовж року не було.
       Пропозиції та зауваження батьків приймаються з вдячністю, з адекватним реагуванням та враховуються в подальшій роботі.
      Підводячи підсумок вищевикладеного, вважаю, що всі поставлені перед колективом завдання – виконанні, а проведена робота може бути оцінена задовільною.
   Завдячуючи батьківській допомозі та злагодженій роботі колективу у дошкільному навчальному закладі створені сприятливі умови для розвитку, виховання та навчання дітей, коли в центрі всього стоїть дитина, її права та законні інтереси, фізичний, інтелектуальний та культурний розвиток. Адже першою і невід’ємною ланкою освіти України є дошкільна освіта. Тим більше, у складний для України час, необхідно докласти зусиль, для стабільного функціонування дошкільного закладу, виховання у дітей духовних, патріотичних та моральних цінностей.
     За підсумками роботи колективу упродовж навчального року  можна зазначити, що поставлені завдання в цілому виконано.



МИ ЩИРО СПОДІВАЄМОСЯ, ЩО ІНФОРМАЦІЯ ЯКА РОЗМІЩЕНА НА ЦИХ СТОРІНКАХ ДОПОМОЖЕ ВАМ У НАВЧАННІ І ВИХОВАННІ ДІТЕЙ, ТА НАДАСТЬ ВІДПОВІДІ НА ІСНУЮЧІ ПИТАННЯ.


Ми разом з Вами зацікавлені в тому, щоб відвідування дитиною дитячого садка було комфортним і корисним. Тому просимо Вас дотримуватися наступних правил:
     Запізнення - завжди стрес для дорослих і дітей. Будь ласка, приходьте вчасно! Проводжайте дитину до групи та передавайте особисто в руки педагогам. Ідучи, додому обов'язково повідомте про це вихователя. Якщо у вашої дитини поганий настрій, обговоріть її стан з педагогом. При вході, будь ласка, очистіть взуття та зачиняйте за собою вхідні двері. Крім того ми просимо Вас: Допоможіть своїй дитині вранці роздягнутися, акуратно скласти речі в шафку. Прослідкуйте, щоб дитина завжди була чистою, акуратно та по сезону одягненою. Прослідкуйте, щоб у дитини були чисті та коротко підстрижені нігті. Дайте дитині з собою носовичок. У шафці дитини повинний бути завжди запасний одяг для групи. Щоб запобігти втраті або обміну речей позначте білизну, одяг і взуття ваших дітей. Прослідкуйте, щоб в кишенях дитини не було гострих, ріжучих предметів. Не давайте дитині з собою жувальну гумку, солодощів тощо. О 9.00 починаються заняття. Тому переконливо просимо Вас: Якщо ви прийшли, коли заняття розпочалося, допоможіть дитині роздягтися і тихо приєднається до дітей. Якщо ви хочете бути присутніми на занятті, попередьте про це педагога та ознайомтеся з правилами відвідування занять. Не відволікайте педагога під час занять, всі проблеми ви зможете обговорити у зручний час - вранці до 8.00, в другій половині дня після 16.30; а також на індивідуальних консультаціях у спеціально призначений час. Для занять фізкультурою та музичних занять дитині знадобляться футболка, шорти, шкарпетки, чешки в окремому мішку. Пам'ятайте, іграшка дитини - іграшка для всіх. Вона може зламатися.
У нашому дитячому садку обов'язковими є всі батьківські збори (3-4 рази на рік) та індивідуальні консультації. Якщо з об'єктивних причин ви не зможете прийти, попередьте педагогів заздалегідь. За харчування дітей батьки сплачують не пізніше 10 числа поточного місяця на місяць вперед. Оплата є обов'язковою для усіх.
При виникненні у дитини симптомів отруєння (блювота, пронос) або симптомів ГРВІ (кашель, температура, нежить) звертатися на прийом до дільничного педіатра, в дитячий сад дитина не приймається. Якщо ваша дитина занедужала, просимо до 9.00 повідомити старшу медсестру по телефону. Після хвороби дитина приймається в дошкільний заклад при наявності медичної довідки. Якщо дитина не відвідувала заклад місяць необхідно додати соскоб на ентеробіоз.
Якщо ви не змогли вирішити будь - яке питання з педагогами, ви можете звернутися до вихователя, завідувача, старшої медсестри. Конфліктні та спірні ситуації у нас прийнято вирішувати за відсутності дітей.
Протягом року буде багато свят, розваг, виставок, які стануть незабутніми подіями в житті вашої дитини, тож візьміть в них активну участь.

 ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ БАТЬКІВ
 "Відвідування дитиною дошкільного закладу не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати і розвивати ї в родинному колі".
(Ст. 7 п .3 Закону про дошкільну освіту та виховання)
1. Загальні положення.
1.1. Батьки або особи, які їх замінюють (далі -батьки), є учасниками освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі (далі- дошкільний заклад)
Батьки несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, за збереження їх життя, здоров’я, людської гідності.
2. Права батьків.
2.1 Батьки мають право:
вибирати дошкільні заклади та форми отримання дошкільної освіти
та виховання для дітей дошкільного віку, що не заперечує чинному законодавству;
обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування дошкільного закладу;
звертатись до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;
на пільги на харчування;
вносити пропозиції щодо покращення роботи дошкільного закладу;
на додаткові освітні платні послуги та відмовлятись від запропонованих послуг;
приймати участь у заходах дошкільного закладу;
брати участь у поліпшенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази дошкільного закладу;
3.Обов’язки батьків.
3.1.Батьки зобов’язані:
виховувати у дитини любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до довкілля;
постійно дбати про фізичне здоров’я дитини, її психічний стан, створювати належні умови для розвитку її природних задатків, нахилів та здібностей;
поважати гідність дитини;
виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком;
виконувати режим дня дошкільного закладу;
приводити дитину добре вимитою, одягненим в чистий одяг (одяг повинен бути зручним, відповідати погодним та сезонним вимогам), підстриженими, з обрізаними нігтями;
батьки не повинні входити до групових кімнат без потреби;
стежити за реальним станом здоров’я дитини;
не давати, не одягати дитині зайві предмети, які можуть зашкодити життю та здоров'ю дитини;
не приносити продукти харчування, з метою попередження харчових отруєнь, алергічних реакцій у дітей;
забезпечувати систематичне відвідування дитиною дошкільного закладу;
своєчасно повідомляти дошкільний заклад про можливість відсутності або хвороби дитини;
приводити дитину при наявності довідки від дільничого лікаря або стаціонара з зазначенням діагнозу хвороби або причини відсутності. Якщо дитина відсутня три дні і більше - приймається при наявності довідки від лікаря про стан здоров'я;
діти, які відсутні 1 місяць з поважних причин (відпустка батьків, лікувально-оздоровча путівка) приймаються з довідкою від лікаря після огляду старшої медичної сестри дошкільного закладу;
приводячи дітей до дошкільного закладу, батьки зобов’язані передавати дитину вихователеві. Ввечері вихователі зобов’язані передати дитину батькам;
не забирати дітей в нетверезому стані;
дотримуватись правил дорожнього руху;
бути прикладом для своїх дітей;
своєчасно в установленому порядку вносити плату за харчування дитини в дошкільному заклад;
відвідувати батьківські збори;
виконувати поради - рекомендації працівників закладу щодо виховання та навчання дітей;
бути взаємоввічливими, дотримуватись морально-етичних норм у спілкуванні.
                 
Соціальна невпевненість дітей: шляхи подолання»

         Соціально невпевнені, а внаслідок цього агресивні, закомплексовані, закриті від зовніш­нього світу та заглиблені в себе діти — проблема актуальна і серйозна. Її розв'язання по­требує тривалої, послідовної, скоординованої роботи всіх дорослих, які оточують такого малюка. Якщо вчасно не виявити і не подолати цих труднощів розвитку, то в подальшому виникнуть різні психологічні негаразди у вже дорослої особистості. Як же помітити, подо­лати соціальну невпевненість дошкільнят та запобігти?
Сучасне життя з його шаленим темпом, наси­ченістю різноманітною інформацією, постійни­ми змінами й технічним оновленням ставить перед особистістю багато завдань та вимог, серед яких — здатність швидко й безболісно пристосовуватися до нього. Тому вкрай важливо з раннього дитинства формувати у малюка цю здатність, а також вміння ро­зуміти навколишній світ і жити з ним у гармонії.
Для нормального розвитку дитина має зростати в атмосфері любові та психологічного благопо­луччя. Якщо цього немає і маляті бракує батьківської любові, ласки, дружніх, довірчих стосунків з людьми, які її оточують, то, безумовно, і загальний розвиток, і особистісне становлення порушуються. Малюк за­кривається від світу, у нього формується неадекват­на захисна реакція на оточення, що виявляється або у сплесках агресії, або навпаки — у закомплексо­ваності. Для такої дитини звичними стають почуття тривоги, вини, занепокоєння, гніву. Все це призво­дить до формування соціальної невпевненості.
Соціально невпевнені діти — це діти, які не вміють гармонійно взаємодіяти самі з собою та з навколишнім середовищем.
Ці малята мають неадекватну самооцінку, тому майже в кожній справі бачать нездоланні перешко­ди, на які реагують по-різному: впадають у відчай, заливаються слізьми, гніваються на світ і на себе або мовчки страждають, не підпускаючи до себе нікого. Високий рівень внутрішньої тривоги спри­чинює


довге і важке звикання малюка до дитячого садка, потім до школи, далі ця проблема виявляєть­ся і в дорослому житті.
Ознаки соціальної невпевненості на рівні комунікації:
Ø мовлення — тихе, незрозуміле, з довгими пауза­ми, часто з повторами одного і того ж слова або ж навпаки — голосне, швидке, незв'язне;
Ø труднощі у передачі словами свого емоційного стану;
Ø мовчазність, небагатослівність;
Ø небажання називати своє ім'я;
Ø плаксивість;
Ø нездатність встановлювати зоровий контакт зі співрозмовником: не дивиться в очі, відводить погляд;
Ø занижена моторна активність: сидить тихо, на­магається не привертати уваги;
Ø міміка обличчя — в'яла: всміхається лише кути­ками губ.
На рівні соціальних контактів:
Ø уникає людей;
Ø не приєднується до групи дітей, що граються;
Ø не бажає розлучатися з батьками або іншими рідними;
Ø виявляє небажання вийти з будинку і спілкува­тися з друзями;
Ø впадає у паніку в складних ситуаціях.
Подолати соціальну невпевненість дошкільнят, запобігти їй — спільне завдання педагогів, пси­хологів і батьків, які передусім мають формувати у дітей впевненість у своїх силах, позитивне ставлення до себе і навколишнього світу, опти­містичне світобачення.
У роботі з дітьми варто уникати висловлювань, які можуть пригнічувати: постійних попереджень, суворих повчань, наказів; потрібно створювати атмосферу, що сприяє виникненню спільних емо­ційних переживань і взаємної симпатії між ма­лятами.

З метою підвищення у дітей самооцінки та набут­тя ними соціальної впевненості доцільно проводити розвивальні ігри-вправи. Наприклад, такі.
Ігри-вправи для підвищення самооцінки і набуття соціальної впевненості
Мій безмовний товариш
Діти приносять з дому улюблені іграшки, сідають півколом, тримаючи іграшку в руках. По черзі вихо­дять на середину й описують свою іграшку (м'яка, тверда, в які ігри з нею грають, за що люблять цю іграшку, чим вона відрізняється від інших). Потім розповідають про себе від імені своєї іграшки (чи хороший господар, охайний, слухняний, турботли­вий, за що його любить).
Дорослий уважно слухає і спрямовує емоції, настрій, самооцінку малят у позитивне русло.
Вчимося довіряти
Учасники сидять на стільчиках півколом, ведуча пропонує їм вибрати собі пару — товариша, якому вони могли б довіритися. У кожній парі дорослий зав'язує комусь одному очі хустинкою. Діти прохо­дять перешкоди, заздалегідь підготовлені виховате­лем. Дитина з не зав'язаними очима попереджає свого товариша про перешкоди, шепочучи на вуш­ко: підніми ногу, опусти, переступи, йдемо вправо, вліво, пройдемо навприсядки тощо. Потім дорослий зав'язує хустинкою очі іншій дитині з пари і змінює перешкоди.
Відгадай, про кого йдеться
Про кожну дитину педагог чи психолог завчас­но продумує позитивну характеристику і по черзі розповідає, а малята відгадують, про кого йдеть­ся. Наприклад: "Ця дівчинка — гарна помічниця, так виразно розповідає вірші, завжди має охайний ви­гляд. У неї такі щирі блакитні оченята... Вчора вона допомогла прибрати в ігровому куточку...".
Коли діти здогадалися, про кого розповідав до­рослий, та дитина виходить, стає на "п'єдестал", і всі їй аплодують.

Шукаємо скарб
Дорослий готує дві широкі ємкості: одну напов­нює піском на половину, в іншій — засипає лише дно. У першу ємкість ховає різноманітні малі пред­мети (іграшки) за кількістю дітей. Пропонує маля­там опустити руки в пісок, знайти предмет, описати його (твердий, м’який, круглий, з гострими кутами), не витягаючи руки з піску. Інші діти мають відга­дати предмет за описом. Після цього дитина діс­тає свою знахідку, показує її всім і кладе у другу ємкість. З цих предметів малята викладають колек­тивну композицію.
Подарунок
Ведучий пропонує зробити подарунок товаришу і роздає всім малятам по конверту. Кожен учасник підходить до столу, на якому розкладені різні кар­тинки, вибирає будь-яку з них, кладе в конверт, за­клеює його та дарує товаришеві зі щирими словами привітання. Коли всі конверти потрапили до своїх адресатів, діти дістають подарунки, розглядають їх, діляться своїми враженнями.
Знайди собі друга
Дорослий прикріплює до стільчиків повітряні кульки різних кольорів, пропонує дітям обрати з них собі друга. Пояснює, що для того, щоб кулька була добрим другом, вона має добре вас відчувати, тому важливо вибрати ту, яка найбільше подобаєть­ся, підійти до неї, доторкнутися, сісти на стільчик і тихесенько розповісти їй щось про себе, про свій настрій, бажання, страхи, невдоволення, тривоги.
Після цього фломастером намалювати їй обличчя з відповідним настроєм.
Казкова країна для друзів
Дорослий спонукає малят пофантазувати, де могли б жити їхні нові друзі — повітряні кульки, про­понує разом намалювати для них Чарівну країну.
Діти виконують колективну роботу під музичний супровід. Потім за малюнком розповідають про на­мальовану і придуману країну. На аркушах

паперу діти обводять свої долоньки, розфарбовують за ба­жанням. Дорослий їх вирізає, прив'язує до кульок. Діти випускають кульки у вікно, щоб летіли в Чарівну країну. Проводжають їх добрими і теплими словами, спостерігають, як кульки на прощання "махають" їм долоньками.
Почуття і настрій педагогів безпосередньо впливають на формування емоційно сфери дитини, її відчуття світу і себе.
Внутрішня позиція вихователя стосовно дитини
Ø Хотіти чути дитину.
Ø Хотіти бути потрібним малюку, а не змушувати його діяти за вашим бажанням.
Ø Бути готовим приймати почуття і настрій дити­ни, не оцінюючи і не засуджуючи.
Ø Щиро вірити у здатність малюка самостійно приймати рішення і діяти, а не намагатися ро­бити все за нього.
Ø Не убрати на себе відповідальність за вибір і рішення дитини.
Для створення комфортного психологічно­го клімату на заняттях необхідно дотримуватися зокрема таких правил.
Ø Перебувати на відстані 40-50 см від дітей в по­зиції обличчям до обличчя, на рівні їхніх очей.
Ø Слухати малят зацікавлено, емоційно реагува­ти на їхні висловлювання.
Ø Говорити з дітьми, всміхаючись, використову­ючи м'які інтонації, не дуже голосно і не дуже швидко.
       Соціальна впевненість чи невпевненість дити­ни формується у взаємодії з найближчим оточен­ням, тому головне, що мають пам'ятати дорослі, це те, що кожна дитина — особистість з власним ба­ченням світу і правом на свою думку та її втілення.

Пам'ятка для батьків
Родина — це природний осередок найглибших людських почуттів, де дити­на засвоює основи моралі серцем і душею, коли розвиваються почуття доброти, чуйності, любові до рідного краю. У родинному середовищі по особливому сприймаються звичаї та традиції, рідна природа, спогади стар­ших.
Плекаючи у дітей почуття любові до Батьківщини, виховуючи майбутніх гро­мадян держави, дорослі мають їм прищепити глибоку повагу і турботливе ставлення до своєї малої Батьків­щини — рідного міста. Важливо, щоб малята усвідомили, що вони не просто споживачі багатств рідної землі, а її творці, захисники. І якщо ви насправді хочете виховати у вашої дитини любов до рідного міста, батьківської хати, якщо ви хочете закласти готовність збе­рігати і примножувати багатства рідного краю, якщо ви хочете, щоб запах квіту­чих каштанів і бузку в дорослому житті повертав ваших дітей до рідних порогів не забудьте:
* Йдучи вулицею рідного села, роз­повісти про визначні пам'ятки, які зна­ходяться на цій вулиці.
* Познайомити дітей із назвою вули­ці, на якій ви знаходитеся. Чому вона так називається?
* Відвідати разом всією родиною краєзнавчий музей. Після відвідин обговоріть з дітьми те, що ви там поба­чили.
* Побувати в прабабусь та прадідусів і розпитати, що вони знають про історію рідного села. Які цікаві легенди, при­казки, забавлянки вони знають? Запишіть, а потім завчіть їх з дітьми.
* Здійснити цільову прогулянку разом з дітьми по визначних місцях рідного міста, а ввечері запропонуйте намалю­вати свої враження від прогулянки.
* В День Перемоги всією родиною відвідати парк Пам'яті. Вшануйте вете­ранів Великої Вітчизняної війни, покла­діть квіти до пам'ятника.
* Завжди звертайте увагу на чистоту і порядок у рідному селі. Поговоріть з дітьми, як зробити так, щоб село завжди було охайним і привабливим.
* Разом з дітьми посадіть біля свого будинку квітники, дерева. Доглядайте за ними разом з дітьми.
* Частіше розповідайте дітям про видатних людей, які проживали чи про­живають і донині в рідному селі.
* Знайомте дітей зі звичаями та тра­диціями рідного краю.
* А якщо ви хочете посіяти в душі дитини золоті зернятка духовності, любові до рідного краю, слова, співай­те, читайте, спілкуйтеся із нею мовою кращих творів українського фольклору та видатних вітчизняних поетів і пись­менників.
* Запропонуйте дітям намалювати Прядівку в майбутньому.
* Створіть сімейний фотоальбом «Я і село моє — Прядівка ». Разом з дити­ною придумайте вірші про рідне село. Запишіть їх під фотографіями.
Нехай ваші діти зростають гідними синами і донями рідного краю, рідного міста.
Плекаючи у дітей почуття любові до Батьківщини, виховуючи майбутнього громадянина, дорослі мають передусім прищепити дітям глибоку повагу і турбо­тливе ставлення до своєї малої Батьків­щини — рідного міста, району.


Як залучити дітей до морально-патріотичного виховання вдома?
1.Привчайте дитину дбайливо ставитися до речей, іграшок, книжок. Поясніть, що в кожну річ вкладено працю багатьох людей. Сходіть з дитиною в бібліотеку і подивіться, як там зберігають книги. Цей ігровий прийом «як у бібліотеці» допоможе привчити дитину до дбайливого ставлення до книги.
2.Дошкільники дуже рано починають проявляти інтерес до історії країни, краю. Якщо в місті є пам'ятники, організуйте до них екскурсії і розкажіть все, що ви знаєте, про те, як вшановують пам'ять загиблих. По нашій країні і по всьому світу можна здійснювати захоплюючі подорожі по глобусу, картах і фотографіях.
3.Запропонувати дитинi збудувати будинок. Коли будинок побудований, пограйте з дитиною в «новосілля», допоможіть розмістити ляльок, зайчиків, ведмедиків. Подивіться, чи міцно побудований будинок, чи красивий, чи зручний для житла.
4.Виховуйте у дитини шанобливо-дбайливе ставлення до хліба. Поспостерігайте за тим, як привозять і розвантажують хліб. Розкажіть, як вирощують хліб, скільки праці в нього вкладено разом з дитиною посушите залишки хліба, зробіть сухарики.
5.Розкажіть дитині про свою роботу: що ви робите, яку користь приносить ваша праця людям, Батьківщині. Розкажіть, що вам подобається в вашій праці.
6.Повертаючись з дитиною з дитячого саду, запропонуйте пограти в гру «Хто більше побачить цікавого?». Гра вчить спостережливості, допомагає формувати уявлення про навколишнє. Запропонуйте дитині намалювати, що найбільше сподобалося.
7.Любов до Батьківщини - це і любов до природи рідного краю. Спілкування з природою робить людину більш чуйним, чуйним. Взимку на лижах, влітку на велосипеді або пішки, корисно відправитися з дитиною в ліс, щоб помилуватися його красою, дзюрчанням струмка, співом птахів. Виховуючи любов до рідного краю, важливо привчати дитину берегти природу, охороняти її.
Десять порад батькам від медсестри
Порада 1. З усіх питань щодо здоров’я вашої дитини слід звертатися до лікаря-педіатра, який призначає лікування або при необхідності направляє дитину на обстеження до інших лікарів-фахівців. В особливих випадках, щоб не було затримки термінів початку лікування, при появі перших характерних ознак захворювань рекомендується відразу звертатися до фахівця в даній галузі медицини.
Порада 2. Якщо ви помічаєте, що ваша дитина у колі своїх однолітків відрізняється незручністю рухів, поганою промовою, якщо у неї бувають непритомність, запаморочення, головні болі, блювота, її закачує у транспорті, необхідно проконсультувати дитину у невропатолога.
Порада 3. Зверніть увагу на поведінку дитини: надмірна рухливість, гіперзбудливість або, навпаки, млявість, стомлюваність, плаксивість, страхи, порушений сон, нав’язливі руху – це найбільш поширені симптоми психічної напруги ще слабкої нервової системи дитини-дошкільника. При появі цих ознак обов’язково слід показати дитину дитячому психіатру.

 

Порада 4. Ваша дитина часто перепитує або не завжди реагує на звернену до неї мову, у неї бувають часті ангіни, втрата голосу, кашель, постійний нежить, якщо дитина спить з відкритим ротом, хропе уві сні, гугнявить при розмові – проконсультуйте дитину у ЛОР-лікаря ( отоларинголога).
Порада 5. Якщо у дитини поганий апетит, часто виникає нудота, блювота, порушення стільця (запор, рідкий стілець), болі в животі (до їжі, після їжі), слід звернутися за кваліфікованою допомогою до лікаря-гастроентеролога.
Порада 6. Звернення за консультацією лікаря-алерголога необхідно в тих випадках, якщо в дошкільному періоді у дитини виникає реакція (висип, набряк, утруднене дихання, раптовий нежить, чхання) на якусь їжу, запахи, пилок квітів, ліки, щеплення.
Порада 7. Запалення шкіри на різних ділянках тіла (частіше на руках і ногах), що супроводжується почервонінням, сверблячкою, лущенням, ексудацією – можливо, це ознаки хронічного дерматиту або екземи, вилікувати які допоможе лікар-дерматолог. До дерматолога слід звертатися за будь-яких видимих ​​змін стану шкірних покривів, нігтів, волосся.
Порада 8. Якщо ви помічаєте, що дитина прищурює повіки, коли розглядає віддалені предмети, або низько нахиляється над листом альбому або книги, близько сідає до екрану телевізора, якщо вона здалеку (з відстані 5 метрів) не розрізняє дрібні (до 1 см в діаметрі) предмети, необхідно перевірити гостроту зору вашої дитини – зверніться до окуліста (офтальмолога).
Порада 9. Постійно звертайте увагу на поставу дитини: при ходьбі вона сутулиться, у неї одне плече нижче іншого, лопатки сильно виступають при випрямленій спині; сидячи на стільці, вона помітно прогинається в ту чи іншу сторону, намагається часто міняти позу, низько нахиляється (майже лягає на стіл) під час малювання і т.п. – Обстеження стану хребта повинен зробити фахівець-ортопед.
Порада 10. Не забувайте про необхідність обов’язкових профілактичних оглядів вашої дитини наступними фахівцями: ендокринологом (попередження захворювань щитовидної залози, діабету, ожиріння, порушень росту), хірургом (виявлення вроджених аномалій), стоматологом (виявлення і лікування карієсу), кардіологом (діагностика порушень функції серця і судин ), логопедом (порушення мови і сприйняття звуків).
Десять порад батькам від медсестри
Порада 1. З усіх питань щодо здоров’я вашої дитини слід звертатися до лікаря-педіатра, який призначає лікування або при необхідності направляє дитину на обстеження до інших лікарів-фахівців. В особливих випадках, щоб не було затримки термінів початку лікування, при появі перших характерних ознак захворювань рекомендується відразу звертатися до фахівця в даній галузі медицини.
Порада 2. Якщо ви помічаєте, що ваша дитина у колі своїх однолітків відрізняється незручністю рухів, поганою промовою, якщо у неї бувають непритомність, запаморочення, головні болі, блювота, її закачує у транспорті, необхідно проконсультувати дитину у невропатолога.
Порада 3. Зверніть увагу на поведінку дитини: надмірна рухливість, гіперзбудливість або, навпаки, млявість, стомлюваність, плаксивість, страхи, порушений сон, нав’язливі руху – це найбільш поширені симптоми психічної напруги ще слабкої нервової системи дитини-дошкільника. При появі цих ознак обов’язково слід показати дитину дитячому психіатру.


 


Порада 4. Ваша дитина часто перепитує або не завжди реагує на звернену до неї мову, у неї бувають часті ангіни, втрата голосу, кашель, постійний нежить, якщо дитина спить з відкритим ротом, хропе уві сні, гугнявить при розмові – проконсультуйте дитину у ЛОР-лікаря ( отоларинголога).
Порада 5. Якщо у дитини поганий апетит, часто виникає нудота, блювота, порушення стільця (запор, рідкий стілець), болі в животі (до їжі, після їжі), слід звернутися за кваліфікованою допомогою до лікаря-гастроентеролога.
Порада 6. Звернення за консультацією лікаря-алерголога необхідно в тих випадках, якщо в дошкільному періоді у дитини виникає реакція (висип, набряк, утруднене дихання, раптовий нежить, чхання) на якусь їжу, запахи, пилок квітів, ліки, щеплення.
Порада 7. Запалення шкіри на різних ділянках тіла (частіше на руках і ногах), що супроводжується почервонінням, сверблячкою, лущенням, ексудацією – можливо, це ознаки хронічного дерматиту або екземи, вилікувати які допоможе лікар-дерматолог. До дерматолога слід звертатися за будь-яких видимих ​​змін стану шкірних покривів, нігтів, волосся.
Порада 8. Якщо ви помічаєте, що дитина прищурює повіки, коли розглядає віддалені предмети, або низько нахиляється над листом альбому або книги, близько сідає до екрану телевізора, якщо вона здалеку (з відстані 5 метрів) не розрізняє дрібні (до 1 см в діаметрі) предмети, необхідно перевірити гостроту зору вашої дитини – зверніться до окуліста (офтальмолога).
Порада 9. Постійно звертайте увагу на поставу дитини: при ходьбі вона сутулиться, у неї одне плече нижче іншого, лопатки сильно виступають при випрямленій спині; сидячи на стільці, вона помітно прогинається в ту чи іншу сторону, намагається часто міняти позу, низько нахиляється (майже лягає на стіл) під час малювання і т.п. – Обстеження стану хребта повинен зробити фахівець-ортопед.
Порада 10. Не забувайте про необхідність обов’язкових профілактичних оглядів вашої дитини наступними фахівцями: ендокринологом (попередження захворювань щитовидної залози, діабету, ожиріння, порушень росту), хірургом (виявлення вроджених аномалій), стоматологом (виявлення і лікування карієсу), кардіологом (діагностика порушень функції серця і судин ), логопедом (порушення мови і сприйняття звуків).